luni, 25 februarie 2013

Savarine

De ceva timp sotul imi tot spune ca ar manca niste savarine, cum n-am facut niciodata in viata mea am zis: dragul meu, du-te la cofetarie! Simplu ca buna ziua, dar in cele din urma m-am hotarat sa i le fac eu, asa ca.. am facut savarine pentru prima data in viata mea, si sa stiti ca sunt la fel de bune si la fel de delicioase precum arata! Reteta am luat-o de pe net, de pe blogul Amaliei , si e o reteta foarte simpla si rapida. 



Ingrediente pt 10 bucati (in functie de marimea formelor)
- 250 g faina
- 1 ou
- 25 g drojdie
- 200 ml lapte
- 30 ml ulei
- 20 g zahar
- un fir de sare
- coaja de lamaie dupa gust

Pentru sirop:
- 280 g zahar
- 400 ml apa
- esenta de orice fel (eu am pus de portocale)

Decor
- 200 ml frisca
- 1 plic gelatina rosie 

Dupa ce amestecam toate ingredientele si obtinem un aluat de consistenta mai moale, il lasam la dospit 30 de minute, apoi punem aluatul in formele unse in prealabil cu ulei (umplem formele cam 3/4) dupa care mai lasam sa creasca 15 minute. Apoi le coacem in cuptorul preincalzit timp de 15 minute, pana se rumenesc usor la suprafata, le scoatem si le lasam la racit... iar intre timp pregatim siropul: zaharul si apa se fierb, cand s-a topit zaharul luam de pe foc, iar cand e inca caldut adaugam esenta. Scoatem savarinele din forme (se scot foarte usor) si le insiropam bine bine (cam 40-50 de ml de sirop pe fiecare savarina) , pregatim gelatina si o adaugam deasupra pe fiecare in parte, astfel incat "capacelul" sa fie bine acoperit.. Dupa ce se incheaga bine gelatina putem taia capacelele, umplem cu frisca dupa care punem capacelele la locul lor.. Pofta buna! :-)
Sa stiti ca sunt delicioase, usoare.. iar secretul unor savarine bune sta in sirop! Mare grija sa fie bine bine insiropate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu