vineri, 12 aprilie 2013

Melci cu cocos (de post)

Micutei mele ii plac melcisorii cu cocos, asa ca.. dupa ce am dat o raita pe internet si m-am consultat si cu mama-soacra (care a lucrat ca patiser multi ani) am combinat informatiile culese.. si a iesit ceva nemaipomenit! Niste melcisori tare gustosi si deliciosi..



Ingrediente:
- pentru aluat:
    - 500 g faina
    - 100 ml ulei
    - 100 g zahar
    - 200-220 ml apa calduta
    - 1 lingurita coaja de portocala/lamaie rasa
    - esenta de vanilie (optional)
    - un praf de sare
- pentru maia
    - 25 g drojdie
    - 1 lingurita de zahar
    - 2-3 linguri apa calduta
    - 2 linguri faina
- pentru umplutura
    - 200 g zahar (eu am pus jumatate pudra, jumatate tos)
    - 100 g margarina
    - 100 g nuca de cocos
    - 1 esenta de vanilie
-pentru sirop (optional)
    - 200 ml apa
    - 80 g zahar

Mod de preparare:
Se pregateste maiaua: se sfarama drojdia, se amesteca cu zaharul si apa calduta, se presara faina si se lasa la dospit la loc cald timp de 15-20 de minute.
Se amesteca uleiul cu zaharul si un praf de sare, se adauga maiaua, esenta si coaja de portocala rasa dupa care se incorporeaza faina si apa calduta, treptat, va avea o consistenta elastica, nelipicioasa. Se framanta bine dupa care il lasati sa se odihneasca 30 min (isi mareste volumul cam de 2 ori), iar intre timp ne ocupam de umplutura: amestecam bine margarina cu zaharul, dupa care adaugam nuca de cocos si esenta de vanilie si mixam bine bine.

Se intinde o foaie maaare si subtire de aluat (grosimea in jur de 3-4 mm), se aseaza umplutura in strat potrivit, se ruleaza bine (eu am reusit sa-l "dau peste cap" de 6-7 ori, pana a ametit bine.. :-))) ) si am taiat bucati.. cam de 2 cm fiecare (au iesit in jur de 24 de melcisori). Am pus hartie de copt in tava de aragaz si am asezat 16 buc (lasand spatiu suficient cat sa creasca..) si i-am mai lasat sa se odihneasca la caldurica in jur de 30-45 de minute.


Dupa care i-am bagat la cuptor la foc mic (10-15 min, poate putin mai mult) urmarind atent.. cand sunt rumeniti scoatem repede afara (par mici in imagini, dar sa stiti ca atunci cand ii veti scoate din cuptor melcii aproape ca se vor atinge). Grijaaaaaa mare se ard foarte usor si foarte repede, daaaaaaar sunt deliciosi!!! Se fierbe siropul (apa cu zaharul) si se unge bine fiecare melcisor. Pofta buna!





7 comentarii:

  1. Merge cu drojdie uscata daca da cat pot pune sunt frumosi am sai fac si eu cu cocos are ceva daca pun cu 50gr in plus de cocos

    RăspundețiȘtergere
  2. Se poate amesteca drojdia uscata cu faina pt ca am drojdie ce nu se dizolva

    RăspundețiȘtergere
  3. Pot folosi si margarina de aluat scuze de deranj

    RăspundețiȘtergere
  4. Am incercat si cu margarina de aluat si au iesit superbi multumesc de teteta

    RăspundețiȘtergere
  5. Scriem te rog cate mere merge sa pun la acest aluat si cat zahar

    RăspundețiȘtergere
  6. Va rog raspundeti la ultima intrebare sunt foarte buni

    RăspundețiȘtergere