miercuri, 22 mai 2013

Tort aniversar

Pe 17 mai cumnata-mea a implinit 16 ani de casnicie, asa ca m-am gandit sa le facem cadou un tort, si ce e mai frumos si mai elegant decat un tort imbracat in pasta de zahar? Sincer mi-a fost putin frica ca nu va iesi bine, dar a fost ok, cu putina incredere sigur ca putem orice. Am facut un blat cu cacao, un blat de care m-am indragostit, bun, frumos, pufos si datorita faptului ca are ulei in compozitie nu se lipeste de tava. 

 Ingrediente (tava 35x30) 
- 9 oua 
- 300g zahar 
- 300g faina 
- 75g ulei 
- 75g apa 
- un praf de sare 
- un plic praf de copt 
- 2 linguri cacao 

Se bat bine albusurile cu praful de sare. Separat, intr-un vas mai mare, se amesteca galbenusurile cu zaharul, uleiul, apa, faina, praful de copt si lingurile de cacao, apoi se adauga albusurile batute amestecand usor de sus in jos. Se pune compozitia in tava unsa cu margarina si tapetata cu faina si se da la cuptor cca 30 de minute la foc mediu, sau pana trece testul cu scobitoarea. 

Crema 
- 400ml frisca 
- 300g ciocolata alba 
Se pune frisca pe foc impreuna cu ciocolata amestecand pana cand aceasta din urma se topeste, se da la rece, iar apoi batem bine. Cand s-a racit si blatul, insiropati bine (250 ml apa cu 3-4 lg zahar se pune pe foc pana se topeste zaharul, optional adaugati la final esenta de vanilie, sau puteti folosi zahar vanilat..) si asamblati. Am uns totul cu margarina amestecata cu zahar pudra si am dat la rece. (un pachet margarina unirea experta + 3-4 linguri zahar pudra). 



Dupa ce s-a racit bine am facut pasta de zahar, la tortul acesta am avut nevoie de 550g de zahar pudra pentru imbracat.. si 350g zahar si un strop de culoare pentru trandafirasi si celelalte chestii.. Reteta de la pasta de zahar o gasiti aici, iar detalii despre acoperirea unui tort cu pasta aici

Evident ca tortul a fost foarte bun, foarte bine insiropat, crema.. nu puteti da gres cu frisca si ciocolata, foarte bun, iar asamblarea.. pot sa spun ca le-a placut cadoul nostru si nu ca ma laud, dar Andruta mea a zis ca e "un tort minunat".




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu