joi, 9 mai 2013

Tort cu pasta de zahar

Cu ocazia Floriilor am tinut neaparat sa fac cadou un tortulet nasei noastre de cununie, asa ca am vrut sa fie ceva frumos si elegant.. ce putea fi mai elegant de atat? Va spun cu mana pe suflet ca e pentru prima data cand ma joc cu asa ceva si mi-a placut enorm de mult rezultatul, trandafirasii sunt foarte usor de facut, iar pasta usor de manevrat, ca o plastilina..


Blatul a fost unul simplu cu cacao: 7 oua, 7 linguri de zahar, 6 de faina si 2 de cacao, simplu ca buna ziua.. impartit in doua, insiropat bine, umplut cu o crema ganache (adica frisca cu ciocolata amaruie): se pune frisca lichida pe foc, se adauga bucatelele de ciocolata (proportia dintre frisca si ciocolata aprox. 1:1, eu am folosit cam 200 g de frisca si 150g de cioco) se tine pe foc pana cand se topeste ciocolata avand grija sa nu atinga punctul de fierbere.. (ciocolata se topeste pe la un 50-55 de grade) se lasa la rece, iar cand s-a racit se bate bine cu mixerul, la final adaugam niste esenta de rom si niste visine din borcan puse exclusiv pentru prajituri, fara samburi, o crema foarte buna si simpla..

Pasta de zahar:
- 450g zahar pudra
- 2 linguri de miere
- 2 linguri de apa
- 5 grame de gelatina (foi sau plic)
- cateva picaturi de esenta (la alegere)

Eu am folosit gelatina alba la plic.. am pus-o intr-un pahar si am hidratat-o cu cele 2 linguri de apa timp de 10 minute, dupa care am pus paharul in apa calda pana ce s-a topit gelatina, am adaugat mierea si esenta de migdale, am turnat totul peste zaharul pudra (zaharul.. musai sa fie foarte fin) si am amestecat, apoi am framantat bine.. Data viitoare am sa va arat si cum am facut trandafirii.. de data asta va spun sincer ca n-am crezut ca vor iesi asa.


Inainte de a imbraca tortul in pasta de zahar musai sa acoperiti totul cu unt amestecat cu zahar pudra, pentru nivelare si pentru a nu se topi pasta de zahar.. caci aceasta pasta in contact cu cremele, blatul sau apa.. se topeste, am folosit cam un pachet de unt si cateva linguri de zahar, dupa gust.. se lasa la frigider macar 2-3 ore, eu am lasat pana a doua zi, apoi se acopera tortul cu pasta de zahar.. aici veti vedea pas cu pas cum sa faceti asta: http://clipedelicioase.blogspot.ro/2012/10/acoperirea-unui-tort-cu-pasta-de-zahar.html . Trandafirasii sau orice alt model pe care vreti sa-l puneti pe tort se lipeste cu gelatina hidratata si topita (un plic de gelatina cu 3-4 linguri de apa).


Nu am facut poza in sectiune.. dar pot sa va spun ca a fost bun. :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu